tisdag 6 oktober 2009

Nyinflyttad vid Marble Arch!

Sitter nu och dricker äckligt morgon(pulver)kaffe på 19 Seymour Street. Igår fick jag ett fantastiskt varmt välkomnande av Susanna som tillbringade hela eftermiddagen och kvällen till att visa mig runt i vårt kvarterområde, runt Oxford Street, Soho Marylebone och Marble Arch. Tyvärr gör mitt obefintliga lokalsinne mig nog tvungen att ta med mig min Londonkarta idag när jag ska börja mitt jobbsökande, det vore väldigt synd om jag inte hittar tillbaka till dit jag lämnat mina CVn(!). Förhoppningsvis hittar jag väl bättre om ett tag... så krångligt är det ju inte, egentligen.

Mina första tre veckor här ska jag sova skavfötters med Susanna i ett ca 15m2 stort rum, sedan blir det omflyttning när några flyttar ut och andra flyttar in och får istället dela rum med Ebba. Egen säng, yes!

Det känns märkligt men väldigt bra att jag faktiskt bor här. Lägenheten är väldigt fin och har tydligen hög standard för att vara London. Ser också fram emot att träffa grannarna efter det att Susanna berättat om det stora gäng grannkineser från flat 6 som häromdagen traskade in i vår lägenhet, alla på en gång, och argt förklarade att vi inte kan använda så mycket vatten, det rann tydligen rakt ner i deras badrum på något märkligt sätt(?)! (två här i lägenheten badade samtidigt badkar, förstår dock fortfarande inte hur det gick till.)

Nu välte Susanna tydligen ut allt sitt kaffe över heltäckningsmattan... ska hjälpa henne att torka upp! Sedan ska vi ut på stan, kopiera CVn och besöka banken!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar