onsdag 7 oktober 2009

...

Efter 10,5 timmars volontärarbete med 10 minuter rast inräknat råkade jag säga att jag visst kan fortsätta jobba på Allans jävla fejk-organic café. Inte ens min dricks fick jag, men imorgon klockan 8 ska jag återigen dit och ta upp beställningar.

Jobbet är egentligen helt okej, det jag ska göra är att vara överdrivet service-minded, ta upp beställningar och ge kunderna mat/kaffe/te på ett ganska klassiskt engelskt kafé med oväntat trevlig inredning. Den enda väldigt b nackdelen är min chef (och min lön). Ska se hur det känns imorgon, men det är minst sagt väldigt skönt att ha en lägenhet att komma hem till och människor att klaga för efter jobbet... Kvällen har spenderats tillsammans med Susanna och Ebba, en kopp te och film. Jag längtar till en ledig dag så jag kan börja upptäcka London, och kanske baka scones.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar