tisdag 6 oktober 2009

Det går snabbt i London

London är helt sjukt på jobbfronten, jobb verkar finnas överallt! Imorgon har jag fått mitt första provjobb, och det är verkligen mitt första och inte sista! Jag märkte nämligen strax efter det att jag lovat att komma dit imorgon klockan 9 att min eventuella arbetsgivare var smått psyko, och då hade han redan mitt cv med telefonnummer och adress... Han förklarade för mig hur många idioter det finns som söker jobb och som inte kan något, dessutom kommer jag minsann inte kunna sno några pengar, han har nämligen övervakningskameror!Skyll dig själv dumhuvud, tänkte jag, vilken fantastisk arbetsmyra han kommer missa.
Eftersom London är ett smörgåsbord av arbeten så behöver jag ju inte oroa mig, just nu hoppas jag mest att vegankaféet i Soho ska ringa till mig, de har nämligen mitt cv men behövde inte någon förrän om två veckor. Synd.

Hur som helst har jag troligtvis snart en ny bästis; den fantastiskt hjälpsamma killen i orange-butiken. Delvis är han ju väldigt trevlig, men framförallt eftersom jag är en trogen stammis där med återkommande problem med min mobil. Nu har jag inte bara nytt nummer utan även en ny telefon!

Nu: Playa del Sol avsnitt 2, svt play <3

4 kommentarer:

  1. Ahh, vad är ett regnpiskat hav och vågor som rullar mot kalksten och granit? Vad är höstplöjda åkrar och beteshagar? Mot ett myller i London av människor, musik, teater, konst, shopping och...
    ja ett myller helt enkelt. Godmorron Hedvig! Ska bli så kul att hänga med i din blogg. kram tant annalena

    SvaraRadera
  2. Snart!! Men jag måste hinna ta dem först! hehe

    SvaraRadera
  3. okej, det är en godtagbar ursäkt =)

    SvaraRadera