lördag 17 oktober 2009

Bara för att jag är bäst på att fjäska.

Jag är lite orolig för min chef, kanske är hon lite sjuk. Trots mina återkommande missar och min förvirring verkar hon tycka att jag är helt ok att hänga i julgranen.

Dels är hon fullt medveten om att jag funderar över ett annat jobb och typ bara "testar" vad jag tycker om detta, samtidigt som det hela tiden dräller in med folk som ber om jobb, men då finns det tydligen inga tillgängliga längre... Hon kunde ju kräva att jag skulle välja eller dra, men nejnej, fria, utdragna val är tydligen the shit.
Dessutom har jag pratat runt lite med de andra som jobbar här och det är tydligen bara jag som fått en specialbok om restaurangen och hur saker ska gå till, när jag frågade om det var okej att låna hem den sa hon ""You can do it". Och Tove, den svenska tjejen, berättade om hur mycket krångel det var för henne när restaurangen ville ha en kopia av hennes pass. Först fixade hon en kopia, men en visade sig inte vara tillräckligt så efter en utskällning lovade hon fixa en till nästa dag. När hon kom med den blev de förbannade över att hon inte hade med orginalet också... Jag kom bara dit med mitt pass och Maria, chefen, gav snabbt kopieringsuppgiften till en av servitörerna.

Just nu är det så roligt på restaurangen så jag skulle önska att det skulle gå att fixa ett part-time där och ett i butiken, men det var tydligen inte okej längre enligt Maria. Jag ska får testa på måndag och se vad jag tycker.

Snart kommer Ussa hem med Susanna efter att de har haft en "heldag i Brick Lane" och då blir det Ally Mcbeal-Marathon och förhoppningsvis lite Guitar Hero. Jag peppar Ben & Jerrys, men först en en promenix till Waitrose för lite mat och vininköp.

Tjoho.

1 kommentar:

  1. Ally McBeal, Ben&Jerrys och mat&vin, jo jag tackar jag... ingen F&S, inga läxor TJOHO!

    SvaraRadera