fredag 9 oktober 2009

Jag och mitt lokalssinne.

Jag är väldigt besviken på min Lonley Planet-karta, den visar endast centrala London vilket helt utesluter viktiga saker som Notting Hill och Portobello Road! Hur tänkte de egentligen? Min tanke var en smart omväg, alltså en väg som turister inte tar (jag är inte turist). Först en snabb sväng genom Marleybone och lämna lite cv:n så jag sedan kunde stega iväg mot detta helt obefintliga/oviktiga område enligt min karta. Kanske borde jag vara mest besviken på mitt lokalsinne. Hm.

Väl på Portobello gick jag gatan ner, kollade in ett trevligt cupcake-café där jag insåg att jag inte kunde söka jobb på grund av avståndet och köpte en purjolök. Hela dagen tog denna utflykt och jag känner mig lite på efterkälken gällande national ensurance och bankkonto... Men, jag hittade också en fantastisk bokhandel med second hand böcker i närheten av Seymour Street som var så översvämmad att böckerna rann ut på gatan. Mest för att prata med den förvirrade äldre herren som ägde butiken frågade jag efter Jamie Oliverböcker. "I'll see, come back next week and I'll know for sure", sa han, Okej då, han har ju en del att kolla igenom liksom.

För övrigt så hänger jag med lite grann i nutidsorienteringen och är lika förvirrad som många andra: Varför Obama liksom? Dålig fantasi!

2 kommentarer:

  1. Jaa... mycket bra fråga, varför Obama? Känns som ett konstigt val. Bra att du verkar ha det bra där uppe!!! Shit, vad häftigt att flytta till London bara sådär. Kram! /Elin

    SvaraRadera
  2. Jag tror norrmännen ville ha ett stadsbesök av Amerikas president...

    SvaraRadera