fredag 16 oktober 2009

11 timmar senare

Igår kom jag hem efter 11 timmars arbete -med gott humör! Helt sjukt. Jag tror jag gillar mitt nya jobb! Det är mer krångligt än jag från början trodde vilket främst beror på bristande kunskaper i menyn, men mina arbetskamrater är så trevliga och hjälper mig hela tiden så det löser sig. Det är en mix av människor från Portugal, Filippinerna, Indien, Frankrike, Sverige, hittills. Dessutom blev jag medbjuden på after work-öl efter vi stängt, dvs efter tolv. Jag tyckte det var sent med tanke på alla mina jobbtimmar men frågade ändå var; the Zoo. "Jasså deeet stället" tänkte jag. Haha, hur stor är chansen att de skulle till en bar jag varit tidigare efter två veckor i London? (!)
Innan jag slutade tvingade chefen mig att gå runt och kräva lite dricks av varje servitris/servitör eftersom jag "hjälpt till", det kändes väldigt dumt men nu är jag fjorton pund rikare, wo-ho.

Idag är jag ledig till klockan fem så jag måste besöka banken, sy upp mina nya jobb-byxor och besöka Charlie (orange-killen). Måste ta vara på all ledig tid då hela veckan är tillägnad åt Garfunkel's, tills på måndag, för då ska jag (!!!) börja på inredningsbuiken. De ringde igår morse, så nu hoppas jag på två half-time.

Nu: Frukost

4 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet på inredningsbutiken!! Allting löser sig!! Kramar till dig /Angelina

    SvaraRadera
  2. Shit, vilken flax! Tre jobb (!) redan! Kram

    SvaraRadera
  3. Glad things are working out for ya...
    Here in RinkabyIslet we saw the first snow yesterday.

    Enjoy, and remember there are no wild swines in London

    SvaraRadera
  4. Tack! Jag hoppas det! Nu vet jag bara inte vilket jobb jag ska ta... ! Kul att du läser :)

    Jag vet! London är Crazy när det gäller jobb, de finns typ överallt, speciellt i juletid.

    Hhaha, jag hörde om snön, sjukt, här är det skitvarmt! Och tack så mycket!

    SvaraRadera