tisdag 20 oktober 2009

"Jag är en sån som inte väljer, jag äter kakan också liksom!"

Ussa har bestämt sig för att gå på halva Kabarén hon ska på med sin pappa nästa fredag och sedan åka in till Marleybone och gå på andra delen av sin jobbfest, här ska inget väljas liksom. Gutt för mig, jag får nämligen följa med på festen. Jag blev halvt om halvt inbjuden till den på after work-ölen igår som visade sig bli en after work-drink istället med sällskap av endast en arbetskamrat till Ussa, en f.d. manager på bion och hans bartenderkompis. Mycket märkligt. Bartendern ansträngde sig dock något extremt och började blanda ihop sjukt mycket grejer. Drinken innehöll troligtvis mer ingredienser än klunkar och började tillredas innan vi sagt om vi ville ha något eller inte. Jag tror den tog mer än 10 minuter att göra och toppades av en brinnande sockerbit.

Idag konstaterar jag att man får börja överväga jacka snart när man ska ut. Enda tills nu har jag traskat runt med en kofta och eventuellt en sjal, så varmt är det i England (tills) nu, i alla fall om man är från Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar