tisdag 13 oktober 2009

Jag ser ljuset.

Nytt jobb! Min kära inredningsbutik har inte ringt ännu, men jag ska trots allt börja arbeta timvis på "Garfunkel -Legendary and Loved" i hopp om att de kommer ringa från butiken någon dag denna veckan. Garfunkel är en stor restaurangkedja (tror jag, det finns minst tre bara på Oxford Street) som jag gick förbi på väg hem från fotbollen i lördags. Namnet Legndary and Loved tyckte jag lät väldigt trevligt så det var i princip det första jag frågade min nya manager om, kanske har den funnits i London typ, jämt? Men nähä, tydligen var namnet bara en perfekt kundmagnet enligt henne, och det stämde ju, jag gick ju raka vägen in och krävde jobb. Vilken besvikelse!

Hur som helst, äntligen en anledning att köpa något! För att jobba som servitris och liknande serviceyrken här krävs oftast svarta byxor (med undantag av vissa mer oseriösa ställen, exempelvis "Allans") så jag gick raka vägen till Primark och inhandlade ett par. Dessutom fick jag lite mysig kvällsläsning i form av Garfunkel's menyer som jag ska lära mig utantill, och det bör jag göra snarast. Jag får inte börja arbeta själv förrän dess, och lönen är helt sjukt låg, 4,8pund/h (är det lagligt!?), så jag måste börja ordentligt inom kort så jag kan börja ta hand om min dricks. Det blir nog inte ikväll tyvärr, jag har följt med Jette och Jesper på en sjukt lång springrunda i Hyde Park som avslutades med Oxford Cirkus och tillbaka av mig och Jette. Sedan Guitar hero med Ussa och Bonnie och ett halv paket Ben and Jerry's (pjuh!). Efter Ben & Jerry's rean i vår matbutik har vår frys den senaste veckan varit fylld med uppemot 10 paket som redan nästan är försvunna så när på 1,5 paket...

1 kommentar:

  1. Härligt med ännu ett jobb men FY för lönen hedvig!!! usch, det är att utnyttja folk! men kämpa på med menyerna!

    SvaraRadera