torsdag 22 oktober 2009

Jag vill ha en öl, och gärna ett jobb, tack!

Äntligen lite struktur i tillvaron! Eller snart i alla fall. Idag har jag en fixa-med-jobb dag vilket betyder att jag varit förbi på Cat Kidston (inredningsbutiken) och hört hur det blir med jobb och lön, varit på en ny (!) arbetsintervju och ska snart säga upp mig från Garfunkels.

I tisdags hängde nämligen vi på lokala puben, jag, Tessan, Ebba och Ebbas kompis Adrian som är på tillfälligt besök. Vi kastade lite Dart tillsammans Stuart och köpte öl i den otroligt mysiga baren. Jag slog två flugor i en smäll och frågade både om jag inte kunde få en öl, och ett jobb. Turligt nog satt en av managerna precis bredvid och berättade att de visst behövde folk och att jag skulle komma förbi på torsdag och prata lite, vilket jag också gjort idag. Han hade två frågor: Vad heter du? och Kan du Jobba nyårsafton. Tja, varför inte tänkte jag, så det blir väl London över nyår, då.

Eftersom den kassa lönen jag trodde jag skulle få på Cat Kidston inte stämde kommer jag, om jag nu får barjobbet, bli svinrik. Dessutom helt utsliten eftersom jobben kommer innefatta 50 timmar i veckan tillsammans, minst.

Hur som helst så har Ussa börjar oroa sig för näringsriktigheten i sin kost och förklarade här om dagen att hon skulle börja äta mer grönsaker. Jag blev lite smått förvånad över valet av grönsak när hon dagen efter kom hem med en enorm kronärtskocka.


Nöjd!

2 kommentarer:

  1. oh ja, det var en riktigt trevlig grönsak...

    /Suzy Q

    SvaraRadera
  2. Nu har du börjat på tre jobb och sagt upp dig på två och har ett nytt på gång. Arbetslösheten i Storbritannien verkar något överdriven... Kolla schemat innan jag bokar!

    SvaraRadera