måndag 12 oktober 2009

Min andra måndag här...

...och det slår mig hur sjukt trevliga londonbor är, man märker direkt om någon är turist eftersom de är så nonchalanta. Häromdagen när jag var nere på våran närbutik, Sainsburys, tappade jag klantigt nog min plånbok på golvet och plockade därefter helt enkelt upp den. En anställd i affären kastade sig fram och sa "I'm SO sorry, I'm really sorry that happend!!!" Ja, det var mitt fel också.
När jag, Susanna 2 och Fanny strövade omkring i Brick Lane kom en kille fram och tvingade Susanna att knyta om sitt skosnöre som tydligen gått upp, hon kunde ju trilla på det!!

Idag har jag bara väntat på telefonsamtal från en inredningsbutik i Marleybone och promenerat till Notting Hill med Ebba för att dricka kaffe och läsa böcker. Ingen har ringt, tyvärr. Ussa har dock haft mer tur. På väg hem från jobbet blev hon stoppad av en kille som erbjöd henne statistjobb. London är crazy.

4 kommentarer:

  1. Jag hittade precis till din blogg, mysig! Kommer garanterat fortsättta läsa den :) funderar själv på att dra mot London i vår. Men om ca en månad kommer jag och några till från SP06C över en helg+några dagar, och då tycker jag du och fanny kan visa runt och kanske följa med ut ;P funderade lite på hur du gör med internet? har du med egen dator eller sitter du på internetcafé? det måste kosta skjortan. Ha det bra! kram agnes

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Hur hittade du den? Kul att ni kommer, hör av er då! Vilka är ni förresten? Jag har egen dator och betalar 3 pund/månad för internet, annars skulle det nog vara klippt :)

    SvaraRadera
  3. jag har typ ingen koll alls, så hur mycket ungefär är 3 pund i svenska pengar? det är jag, emma, julia och sanna. jag såg ett inlägg som (jag tror det var) hilda p hade skrivit i fanny gs logg på fb och där hade någon av dom skrivit om bloggen ;P eller kan det kanske ha varit tvärt om.. äh, jag vet inte :P har du något speciellt nummer där? kan ju skicka iväg ett sms :)

    SvaraRadera
  4. det är ca 35spänn, inte så farligt alltså :)
    KUL! Ja, du hittar mitt nr på facebook!

    SvaraRadera