lördag 28 november 2009

Movember

Igår morse vaknade jag upp med genomjävlig halsont och huvudverk vilket är helt emot min image, jag vill vara frisk jämt. Det brukar jag vara. Eftersom jag skulle jobba kväll både igår och den kommande idag, och dessutom är medbjuden på någon crazy club efter jobbet ikväll blev jag lite nedbruten och bestämde mig för att ägna dagen åt huskurer (jag tror inte på piller), ta det lugnt på jobbet och gå hem och sova efteråt. Det gick sådär.

Huskurerna gick galant men jag kände mig ände lagom svullen och andfådd samtidigt som det kändes som om någon försökte skruva in en skruv i huvudet på mig när jag gick till jobbet, och det blev inte bättre att härja bakom en bardisk fredag kväll. Hur som helst så tänkte jag ju börja dra mig hemåt och ta det lugnt efter stängning, runt halv tolv. Nej nej, nu har vi photo shoot! Förklarade mina managers glatt.

Eftersom November=Movember och alla killarna på jobbet (+flera regulars) odlat mustasch i förmån att samla in pengar åt prostatacancerforskning ska de nu även dokumentera sina mustascher på bilder tillsammans med oss bartjejer och trycka upp en kalender att sälja i förmån till samma ändamål. Svullen och jävlig som jag såg ut var jag ändå tvungen att vara med. Det gjorde iofs inte så mycket, för roligt var det. Och ingen dålig fantasi hade dem, mustcherna (och jag) fotograferades i en pyramid, sittandes på olika folks axlar och andra allmänt störda konstellationer vilket gjorde mig lite orolig för Phils och Jims axlar, men nöjda var dem.

Jag måste säga att jag ser fram emot denna kalender i tryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar