torsdag 5 november 2009

Mitt nya jobb

Ja, tro det eller ej; jag har fått jobb. Jag har redan jobbat i tredagar och därför inte hunnit med den här livsviktiga uppdateringen. Efter att Bonnie förklarat för mig att jag nu måste gå in för att sälja in mig mer när jag söker jobb blev jag väldigt förvirrad när killarna på puben istället försökte sälja in puben.
”Det är en väääldigt, nej, extremt trevlig pub detta, du kommer stortrivas!”, och saker som ”Om du VILL komma tillbaka så sätter jag upp dig redan imorgon!” gjorde mig lite mer självsäker.

Tur att det ÄR en trevlig pub också. Lagom stor, lugn och inte mycket turister. Eftersom jag främst ska jobba dagtid kommer jag få umgås en hel del med det mestadels trevliga a-laget som sitter på högra sidan om baren och har varsin special-drink/öl som genomgående beställs under dagen. De diskuterar utan undantag alla ämnen och läxar upp min engelska genom att rätta till min eventuella amerikansk-engelska accent. Oftast är det hyfsat lätt när de beställer, de beställer ju i princip samma sak, dock är det en skotte som ideligen ska hålla på att byta. Eftersom han vid sin första beställning av mig var tvungen att upprepa vad han ville ha tre gånger, och då hade jag bara förstått att han skulle ha en half pint of Kronenbourg och inte resten, så talar han barnsligt tydligt med mig numera. Men skotska är inte lätt, faktiskt.

Men nu:
Mer jobb.

Ciao!

1 kommentar:

  1. Offer to make/put your Chocolate Cake on the menu

    ... you never know, Cake and Beer do go together...

    Enjoy,
    /a

    SvaraRadera