söndag 8 november 2009

Höstlovsvecka = Hej Sverige

Med svenskt höstlov kommer inte helt överraskande många svenskar hit, även om det redan är gott om dem! Under höstlovsveckan träffade jag både AnnaLena och Lona , Lars och Anna och halva släkten Hansson/Löfgren!

Bildbevis: (grannarna fastnade dock aldrig på bild, tyvärr)




Jag måste säga att jag uppskattar jobbet på puben. Dels eftersom det är ett soft jobb med hyfsat betalt för att vara London men framför allt eftersom det är så trevlig stämning. Ingen skrämma-folk-till-att-göra-rätt-stil som det är överallt annars. Nej, mina managers säger bara uppskattande saker och Jim, co-managern från Australien, frågade häromdagen om jag krossat något glas ännu. Nej, det hade jag ju inte. ”Ååååååh! Jag LÄNGTAR tills du gör det!”, sa han vilket kändes skönt.

Får se hur det går i fortsättningen. Jag blev lite smått förvånad efter mina två kvällspass fredag och lördag när puben efter stängning förvandlades till ett privatparty för Phils (min manager) och Jims vänner samt de som brukar hänga på puben, den övriga personalen med vänner. Igår agerade jag bartender till klockan tre vilket iofs mest var underhållande och gav rätt fet dricks. Jag funderar på att unna mig en kaffepress, om två veckor får jag ju dessutom besök av Matilda och då gäller det att ha kaffet redo!

2 kommentarer:

  1. You bet! Här dricker jag ju SNABBKAFFE hemma, inte alls OK! Åh, jag längtar <3. Vet du om du jobbar kväll den helgen jag kommer?

    SvaraRadera
  2. Och jag längtar tills du kommer!! Ingen aning, vi får schema samma vecka hela tiden, men jag jobbar alltid tisdag-torsdag dagtid och sen en kväll, så jag kommer nog vara ledig till stor del!

    SvaraRadera