söndag 1 november 2009

Happy Halloween, verkligen!

Efter den senaste tidens arbetslöst tråkiga tillvaro kände jag mig igår eftermiddag ganska låg och tänkte därför skippa Halloween totalt, men blev lyckligtvis övertalad av Bonnie att följa med på det party de var bjudna till ändå. Det är jag så glad för, det blev den bästa Halloween jag någonsin varit med om! Eftersom Ussa i sista stund bestämde sig för att skippa sin idé om att vara Uma Thurmans Pulp Fictionkaraktär fick jag ta över hennes svarta peruk, och med lite sminkhjälp av Bonnie hade jag en fantastisk utklädnad.

Vi promenerade den 5 minuter korta promenaden till Oxford Street för att ta bussen 40 minuter söderut, tyvärr råkade vi stå på fel sida och åkte en station upp där vi fick stiga av och traska över på andra sidan. Helt sjukt träffade vi Adam där, en gymnasiekompis, som var på 4 dagars semester i London med sin familj. Hur stor är chansen att random springa på någon sådär, speciellt när han inte ens kände igen mig?

Hur som helst kom den rätta bussen tillslut och vi steg 40 minuter senare av i Clapham. Efter att ha letat upp den rätta gatan och nästan det rätta numret så gick vi in där vi hörde musik komma ifrån. Väldigt nöjda över det fantastiska utbudet snacks och godis så dansade vi ett tag medan vi sakta men säkert (ja, eller Bonnie och Ussa sakta men säkert) förstod att något inte stod rätt till då de inte kände igen någon alls på festen. De var inbjudna av en kille vid namn Nick, och han verkade ingen här känna till. Det visade sig att vi gått till fel fest, den rätta festen var tvärs över gatan.

Väldigt lyckad kväll blev det! Dessutom tog vi oss dit helt gratis tack vare mina fantastiska grannar Henke och Emma som tidigare på dagen lämnat ett klädpaket från Sverige till mig i samband med sin Londonweekend, dessutom fick jag tre av deras kollektivtrafikkort som skulle gälla fram till midnatt. Jag vet inte hur noga busschaufförerna tittar på de där lapparna, Ussa höll nämligen fram sin Kabarélapp från i förrgår och den verkade fungera lika bra. Därför åkte vi senare hem på samma lappar utan några problem.

1 kommentar:

  1. Typiskt dej att hinna med två halloween-fester på samma kväll

    SvaraRadera