lördag 9 januari 2010

Work 24/7

Jag pratade häromdagen över skype med min kompis Matilda som för tillfället är på besök hos sin familj på Nya Zeeland. Hon frågade vad jag gjort sedan jag kom tillbaka till London efter min 6 dagar långa Kalmarvistelse. Med lite eftertanke kom jag fram till att jag sedan min londonreunion den 29 december har jobbat praktiskt taget varenda dag med ett undantag: nyårsdagen. Men med tanke på det 17-5 pass jag jobbade på nyår gjorde att den dagen mest ägnades åt sömn. Inte heller konstigt att detta följts av djävulssjukan (magsjuka). Eller, jag tror det är anledningen i alla fall. Hur som helst så är jag nu tillfrisknad, nästan tre kg lättare och utpumpad på energi, dessutom med viss förvirring över vad tre lediga dagar som jag äntligen fått ska ägnas åt.

Jag fick dock nyss ett sms av Phil; ”Hedvig, come into work around 3 tomorrow for the start of our staff party”. Då var det löst, jag går till jobbet på den lediga dagen. (pjuh)

Mitt nyårslöfte är dock att försöka göra något londonigt varje vecka från och med nu. Jag har insett hur mycket saker och ting går som på räls här utan att man gör något. Jag bor i London, hur centralt som helst och såg Big Ben för första gången på nära håll idag. Det enda jag gör är i princip att jobba och sova. Skärpning!


Och, jag vill också svara på bloggiga nyårsfrågor!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Slutade grundskolan, flyttade hemifrån, lärde mig dricka kranvatten som inte är från Sverige (tack Sofia!), fick titeln bartender, tågluffade…

Höll du några av dina nyårslöften?

Jag vet inte om jag hade något, så troligen nej.

Vilka länder besökte du?

Tyskland, Frankrike, Italien, Kroatien, Bosnien, Ungern, Tjeckien, UK, Indien.

Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

Studenten skulle jag tro, även om den var överskattad.


Vilka var dina största framgångar 2009?

Allt jag klarat att göra själv, en tågluff, en flytt till London, att ta hand om mig själv.

Största misstaget?
All omotiverad oro över allting.


Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jag ville få svininfluensan, det blir project 2010. I övrigt helvetes problem med benhinnorna.

Bästa köpet?
Mina biljetter till olika resor.

Vad spenderade du mest pengar på?
Tågluffen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att komma hem till jul och riktigt uppskatta att vara hemma.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2009?

Ett halvår utan – Timbuktu

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Tagit vara mer på tiden.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Sagt nej.

Hur tillbringade du julen?
Hemma i Kalmar med familjen.

Bästa böckerna du läste i år?

Shantaram.

Största musikaliska upptäckten?

MGMT.

Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Ingen aning.

Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Från svart till försök till annat (färg).

Vad fick dig att må bra?

Friheten att skolan var över.

Vem saknade du?

Jag saknade Astrid, nu saknar jag alla i familjen, och några vänner.

1 kommentar:

  1. Great List,
    Look forward to reading 2010 list next year... what you think?

    SeeYa,
    /a

    SvaraRadera