onsdag 20 januari 2010

Londonaktiviteter!

Jag har haft finfint besök söndag till onsdag av Stina och Sofia som besökt London för lite spänning i studievardagen. Fantastiskt trevligt! Jag har till exempel sett min första musikal, The Lion King, under deras visit. En väldig besvikelse tyvärr, med både bristande scenografi, kostym och sång, men nu kan det ju bara bli bättre! Mest blev det dock långa Londonpromenader och prat.

Jag och Stina med Tower Bride i bakgrunden (vilket jag måste förklara då mitt huvud skymmer 97% av den, tyvärr)

Hur som helst funderar jag redan se min nästa musikal bara för att upptäcka hur det borde vara, så här i spenderingstider liksom. För att fira min födelsedag den 22:a januari har nämligen pengarna börjat flöda något otroligt. Jag laddade ju till tusen till den 22:a tills det att Stina påpekade att det där med specifik dag är lite onödigt, så nu ska jag fira från i tisdags till nästa torsdag (eller till den 31:a för att vara petig). Jag ska till Fabric, gå på Talib Kweli, se Avatar i 3D, restauranga, och köpa presenter till mig själv i 10 dagar -yey!

Ikväll har jag varit på en fantastisk thailändsk restaurang som jag blev tipsad av på puben. Mitt sällskap var Sofia och Charlie som båda jobbar hela fredagen och inte kan komma hem till mig då. Planen är att fira lite här och sedan dra till Fabric, en välkänd club som man borde besöka, tydligen.


Dagens mindre bra: Skadedjur! Våra tidigare relativt lugna kackerlackor har spexat extra mycket den senaste veckan, inte okej!

1 kommentar:

  1. Hedvig!! Hur kan du säga att the lion king är en besikelse! jag blir upprörd!haha. den är ju bäst!

    SvaraRadera