lördag 16 januari 2010

Se lite nytt, och lite gammalt

Jag upptäckte för någon vecka sedan att Abbey Road bara ligger ett stenkast från där jag bor, och eftersom det är en plats jag länge velat besöka så utnyttjade jag igår min lediga dag, tog jag mig i kragen och gick dit. Det visade sig dock vara ett ganska långt stenkast och egentligen inte alls mycket att se. Det var dock underhållande med det hyfsat stora gäng turister som likt Beatles ville gå fyra personer över vägen samtidigt som någon fotograferade. Eftersom vägen där detta övergångställa finns är ganska trafikerad bildades många bilköer och hipp som happ sprang fyra personer övervägen.



På vägen tillbaka kände jag plötsligt igen mig. Jag kom ihåg att jag varit där förut under min första vecka i London då jag gick vilse och istället hittat en fantastisk antikvitetsbokhandel. Förvirrad som jag är har jag aldrig hittat tillbaka till den, förrän nu.
Den lilla butiken syntes tydligt då det liksom väller ut böcker utanför. Väl inuti är det smart planerade, väldigt smala gångar som skapats av böcker runt om som staplats upp till taket. Två väldigt brittiska farbröder i 60 resp 80 års åldern hjälpte mig att hitta Catcher in the Rye som jag länge velat läsa om, och eftersom de skämdes över att den var så sliten (det var den inte) så sänkte de snabbt priset till en pund. De hade dock ingen aning om vart The Beatles Complete gitarrversionen fanns som jag sett där jag var här sist, så jag ska ringa om en vecka, så kanske de har hittat den.

Annat:
I söndags hade vi staff-party, det slutade såhär:


Min manager Jim

1 kommentar: