måndag 25 januari 2010

Min nya måndagstradition

Och så var det det där med traditioner, väldigt viktigt för människan förklarade min kloka religionslärare Annelie en gång. Jag har därför skaffat mig en.

Idag var jag och Ussa på "Screen on The Green", en biosalong vid tubstationen Angel i nord-östra London, och såg den franska filmen "The Prophet". Vilken biosalong! Både invärtes och utanpå var den gammaldags inspirerad och dekorerad med tryckbokstäver. Vi satt i breda, bekväma soffor med kuddar och längst bak fanns en bar så man förutom biokompis kunde sällskapas av ett glas vin eller öl. Filmen var sevärd men fruktansvärt brutal och gjorde sig bäst på bio. Jag tror främst det var den mysiga lokalen som gjorde att vi bestämde oss för vår nya måndagstradition. Ett fantastiskt + är ju också att Ussa jobbar på "Screen on Baker Street" vilket gör att vi går gratis. Jag längtar till nästa måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar