måndag 1 mars 2010

Golf med the lads

Efter fredagens arbetspass blev jag runt klockan ett på natten erbjuden att följa med på en golfrunda följande morgon. Jag är ju inte den som är den och tackade hemskt mycket ja. Klockan 6.30 skulle jag infinna mig utanför Tonys port så vi båda kunde bli upphämtade av Morris som körde oss till en golfbana ca 30km norrut. På vägen hämtade vi upp Ray, en av skottarna som hänger på puben, som tydligen berättade väldigt många roliga historier på vägen. Synd att jag ägnade största delen av tiden till att förstå hans tjocka New Castle-dialekt och aldrig riktigt förstod poängen, MEN, Tony och Morris underhölls.

Eftersom deras förtroende för mitt golfspel troligtvis var obefintligt alternativt djupt tvivlande var det skönt att de relativt påtvingade golfkunskaper jag vuxit upp med fortfarande satt i. Jag kan inte säga att mitt golfspel på något sätt var perfekt, men jag träffade bollen och slog mestadels fullt godkända slag, ungefär lika bra som Morris. Resultatet av rundan räknades i poäng där jag faktiskt kom tvåa efter Ray, något som synd nog innebär att jag inte längre är välkommen att spela med Morris, den stackars dåliga förloraren.

Något roligare är att både Ray och Tony berättat för alla på puben om mitt fantastiska golfspel vilket innebär fett med respekt tydligen, dessutom har jag nu fått nya smeknamnet "the Female Golfer" eller bara "the golfer".
Fantastiskt.








Besviken Morris.


Idag har jag cyklat runt på min nyinköpta mountainbike i fantastiskt londonväder, bild på cykeln kommer inom kort.

1 kommentar: