lördag 13 mars 2010

Busybusy

Jag känner nu att efter sådär drygt 5 månader i London börjar jag trivas här på riktigt. Äntligen kan livet rulla på igen eftersom det som förut hela tiden var nytt och spännande nu blir mer och mer en vardag och man kan börja slappna av bara genom att man vet hur saker fungerar. Äntligen har jag ett större socialt liv och ett umgänge bestående av både britter, svenskar, bulgarer, australiensare, polacker med flera, som det blir i London. Det börjar bli jobbigt att fundera över att flytta härifrån eftersom jag då måste börja helt från scratch igen, borde man flytta härifrån och göra något annat?

Hur som helst börjar jag alltså få lite struktur på livet och har således blivit sjukt upptagen, jag gör saker jämt känns det som. Trots det så rör jag mig i princip endast mellan Sainsburys (min närbutik), jobbet och hem, alternativt Green Valley.

Jag och Ussa har svikit vår måndagsbiotradition och övergått till att gå på bio tisdagar alt onsdagar (inte så stort svek alltså), vi börjat dansa salsa på måndagar istället. Väldigt svårt men roligt är det, och framförallt kul att lära sig någonting.

I övrigt kan jag meddela att jag den senaste tiden börjat utforska mer än den brittiska huvudstaden och kan stoltsera (?) med att ha besökt Dorking, Brighton och Bath. Näst på schemat står Edinburgh, Manchester och ett återbesök till Brighton i sommar. Vi får se hur det går, om det blir av. Jag peppar.



Den utlovade bilden på cykeln skjuts upp och ersätts av en bild på Ussa utanför min favoritbiograf: Screen on the Green

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar